QUATRE CONCERTS HISTÒRICS. LA MÚSICA PER A TECLA, DES DELS SEUS ORÍGENS FINS ALS NOSTRES DIES. PRIMER CONCERT
Data d'inici
- https://auditorienricgranados.cat/ca/actualitat/agenda/ricard-vines-musica-tecla-dels-origens-fins-als-nostres-dies-quatre-concerts-concert
- QUATRE CONCERTS HISTÒRICS. LA MÚSICA PER A TECLA, DES DELS SEUS ORÍGENS FINS ALS NOSTRES DIES. PRIMER CONCERT
- 2018-11-08T19:00:00+01:00
- 2018-11-08T19:00:00+01:00
- Quan?
- 08/11/2018 de 19:00 a 19:00 (Europe/Madrid / UTC100)
- On?
- Sala 2
- Venda d'entrades
- Lloc web extern
Lleida, dijous, 8, 15, 22 i 29 de novembre 2018
QUATRE CONCERTS HISTÒRICS
Miquel Villalba, piano
La música per a tecla, des dels seus orígens fins als nostres dies, en quatre concerts (i en un piano historic de la marca Érard)
Producció del 75è Aniversari de Ricard Viñes
El 22 de febrer de 1895 el jove pianista Ricard Viñes es presentava per primera vegada davant el públic de París, a la Salle Pleyel, després de guanyar el Primer Premi del Conservatori. No passaria molt de temps abans que Viñes comencés a canviar aquesta concepció del programa de concert iniciant el camí cap a una nova manera d’entendre i articular el programa del recital pianístic que culminaria amb la esplèndida sèrie de quatre concerts que va oferir el 27 de març i el 3, 10 i 17 d’abril de 1905 a la Salle Érard, sota el títol genèric La Musique de clavier depuis ses origines jusq’a nos jours.
Hem volgut aprofitar la celebració del 75è aniversari de Ricard Viñes per recordar aquesta fita del pianisme del segle XX, tot reproduint íntegrament els quatre concerts que va protagonitzar el pianista lleidatà. Una autèntica història de la música per a tecla, des del segle XVI fins als seus contemporanis més avançats. I ho volem fer mantenint la màxima fidelitat a l'esperit dels concerts originals, una autèntica proesa que tan sols un esperit com el de Viñes podia escometre. Les més de cinquanta obres que van formar part dels concerts de 1905, seran interpretades, durant quatre setmanes consecutives, per un únic intèrpret, Miquel Villalba, un pianista de gran versatilitat amb un repertori que abasta des del barroc fins a l'actualitat. I ho farà utilitzant un piano d'època de la marca Érard, degudament restaurat. Una oportunitat única per comprendre perquè Viñes, amb aquesta empresa titànica demostrà ser un dels pianistes més importants de la seva generació. I la rara ocasió d'escoltar en concert la tímbrica tan particular d'un dels mítics pianos Érard.
Piano Històric Érard és gentilesa de Jordi Benseny
Fotografia: Neus Guiu
Lunes, 27 de marzo de 1905
[learn_more caption="Més informació:"]
Miquel Villalba, piano
Format a l’Escolania de Montserrat, sota el mestratge del P. Ireneu Segarra, i al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona, M. Villalba ha estat, a més, deixeble de Claude Helffer a París i del mestre belga Frédéric Gevers, el qual no dubtà a qualificar-lo com “un dels pianistes més dotats de la seva generació”. En la seva brillant trajectòria acadèmica cal destacar els Premis d’Honor de Piano i d’Acompanyament. Ha guanyat, també, nombrosos premis en concursos nacionals i internacionals de piano (Albacete, Granada, Berga, Carlet, “Maria Canals” de Barcelona, Eivissa, “Jonge Virtuozen” de Bèlgica, etc.) i ha estat guardonat amb el Premi de l’Associació Catalana de Compositors i el Premi “Generalitat de Catalunya”. Els seus recitals, així com els concerts en companyia de prestigiosos intèrprets, orquestres i directors l’han dut a actuar per tot Europa, Amèrica del Sud i Àsia. Pianista de gran versatilitat, el seu repertori abasta des del Renaixement fins els nostres dies i el seu recolzament a la música actual li ha valgut nombroses dedicatòries d’obres contemporànies. Ha enregistrat una vintena de discos entre els quals cal destacar la integral pianística de Manuel Blancafort (Naxos) i de Francesc Civil (Ficta) així com les Variacions Goldberg de Bach (Aglae). [/learn_more]
| Diferencias sobre el “Canto del caballero” | Antonio de Cabezón |
| Sonatina (inédita): Minuetto en fa | Juan Moreno |
| El marqués de Salisbury (pavana) | William Byrd |
| Giga de la caza del rey | John Bull |
| Preludio en do mayor | Henry Purcell |
| Fuga en sol menor | Girolamo Frescobaldi |
| Sonata en re mayor, K. 29 (L. 461) | Domenico Scarlatti |
| La Loureuse [Les pièces de clavessin… livre premier (Paris,1670)] | Jacques Champion de Chambonnières |
| Les Vieux seigneurs (sarabande grave) [Quatrième livre depièces de clavessin (Paris, 1730), 24e ordre] | François Couperin |
| L’Arlequine (sérénade burlesque) [Quatrième livre de pièces de clavessin (Paris, 1730); 23e ordre] | François Couperin |
| Les Tourbillons (rondeau) [Pièces de clavecin… (Paris, 1724);interpretada en un fortepiano del s. XVIII] | Jean Philippe Rameau |
| Le Concert des oiseaux núm. 3: L’hymen | François Dandrieu |
| Partita núm. 3: Preludio y Minueto | Johann Kuhnau |
| Invención en si menor [BWV 786] | Johann Sebastian Bach |
| Capriccio en sol menor | Georg Friedrich Händel |
| Les Langueurs tendres [Wq 117/30, H 110] | Carl Philippe Emmanuel Bach |
| Sonata en re mayor (Peters núm. 7): Allegro | Joseph Haydn |
| Preludio y fuga en la menor | Johann Sebastian Bach – Franz Liszt |
Altres sessions
- Dimecres, 4 de maig a les 14:40h
Preu:
6 €