Alessandro Amante
Xavier Sabata & Vespres d’Arnadí
Xavier Sabata, contratenor
Vespres d’Arnadí, orquestra barroca
Dani Espasa, clave i dirección
Este recital explica la figura de Alejando el Grande a traves de las óperas que les dedicaron durante el siglo XVIII.
Ciclo Grandes Formaciones
www.vespresdarnadi.com
Foto: ©Michal Novak
VESPRES D’ARNADÍ
Alba Roca, concertino
Oriol Algueró, Fèlix Ferrer, Elisabeth Batalller, violins I
Farran Sylvan James, Edelweiss Tinoco, Pavel Amílcar, Ángela Moro, violins II
Núria Pujolràs, Jordi Armengol, violes
Oriol Aymat, Oleguer Aymamí, violoncels
Mario Lisarde, contrabaix
Pere Saragossa, Ivan Alcazo, oboès
Carles Vallès, fagot
Robert Cases, arxillaüt i guitarra barroca
Dani Espasa, clave i direcció
Primera Part
G. Bononcini (1670-1747)
Preludi de l’òpera Abdolomino (Nàpols, 1711), Presto
De l’òpera L’Euleo festeggiante nel ritorno d’Alessandro Magno dall’Indie (Viena 1699)
Da tuoi lumi”, ària. “Chiare faci”, ària
F. Mancini (1672-1737)
Simfonia de l’òpera Alessandro il Grande in Sidone (Nàpols, 1706)
G. B. Pescetti (1704-1766)
De l’òpera Alessandro nell’Indie (Venècia, 1732): “Serbati a grande imprese”, ària
N. Porpora (1686-1768)
De l’òpera Poro (Torí, 1731): “Destriar ch’all’armi usato”, ària
Segona Part
A. Steffani (1654-1728)
Obertura de l’òpera Il Zero di Leonato (Hannover, 1691), Lentement, Allegro.
A. Draghi (1634-1700)
De l’òpera La Vittoria della fortezza (Viena, 1687):“È insoffribile temerità”, arietta
“Premi e penes sono fiori”, arietta
L. Leo (1694-1744)
De l’òpera Alessandro in Persia (Londres, 1741): “Dirti, ben mio, vorrei”, ària.
G. F. Handel (1685-1759)
Obertura de l’òpera Alexander’s Feast (Londres, 1736), Maestoso, Allegro, Andante
De l’òpera Poro (Londres, 1731): “Se possono tanto due luci”, ària
De l’òpera Alessandro (Londres, 1726): “Vano amore”, ària