Nadège Rochat, violoncel
Franz Schubert Filharmonia
Thomas Rösner, director
Música i natura. La Pastoral de Beethoven
La natura en el seu màxim esplendor és la protagonista d’aquest concert que ens aproparà a l’essència del classicisme vienès. Veurem el debut de la jove violoncel·lista suissa Nadège Rochat i tindrem la sort de comptar amb el director Thomas Rösner, director titular de la Beethoven Philharmonie de Viena, gran expert en l’obra del geni de Bonn.
Notes al programa
La natura en el seu màxim esplendor és la protagonista d’aquest concert que ens apropa a l’essència del classicisme vienès. Thomas Rösner, un expert en la música del període del Classicisme — és director de la Beethoven Philharmonie de Viena— ens ofereix un programa ple de llum i color.
Mendelssohn va quedar impactat per la natura en el seu estat més feréstec en un viatge que va fer a les Illes Hèbrides d’Escòcia. Allà mateix va començar a escriure aquesta obra dictada directament per la força del mar i del vent.
Haydn va compondre el Concert per a violoncel per al solista de l’orquestra del Príncep Esterhazy, però en algun moment la partitura va desaparèixer. Cent cinquanta anys després es va trobar en un arxiu i, des d’aleshores, forma part del repertori indispensable del violoncel modern: una obra melòdica i virtuosística perfecta per a la jove violoncel·lista suïssa Nadège Rochat.
Beethoven era un amant de la natura i amb la Simfonia núm. 6 va voler retre-li un homenatge. Alguns dels passatges més populars de la música de Beethoven formen part d’aquesta obra, inclosa la rítmica dansa dels pastors, la plàcida escena a la vora del llac i l’espectacular tempesta amb els seus llamps i trons musicals.
Programa
Obertura de les Hèbrides, op. 26 F. Mendelssohn
Concert per a violoncel i orquestra núm. 1, J. Haydn
Hob.VIIb:1
Simfonia núm. 6, op. 68 ‘Pastoral’ L. van Beethoven
120'
Sala 1