El concert Missa Scala Aretina que tindrà lloc avui a les 20 h a l’Auditori Municipal Enric Granados, en el marc de la programació de LaTemporada Lleida, se celebrarà amb l’actuació en solitari de la Grande Chapelle dirigida per Albert Recasens. L’Escolania de Montserrat, atès un cas de Covid-19 dins el grup de cantaires, ha hagut de cancel·lar la seva presència al concert d’aquest vespre.El concert se celebrarà amb la formació de música antiga i un programa que conserva la Missa Scala Aretina i alguns dels motets.

La Grande Chapelle és una formació vocal i musical de música antiga formada per 13 cantats solistes i la formació orquestral la composen músics d’instruments històrics: violins, clarins, baixó, arpa, violó i 2 orgues positius.

L’Auditori Municipal Enric Granados i l’Escolania estan treballant per trobar una data alternativa per programar un nou concert al que es convidarà a totes aquelles persones que tinguin una entrada per al concert d’avui.

La Grande Chapelle
La Grande Chapelle és una formació vocal i instrumental de música antiga centrada en oferir noves lectures de les grans obres vocals espanyoles dels segles XVI a XVIII, amb una especial predilecció per la producció policoral del Barroc. Des de la seva fundació ha actuat en els principals cicles i festivals de prestigi d’Europa i Amèrica per presentar programes de rigorosa estrena. Entre els nombrosos escenaris internacionals que han comptat amb les veus de l’ensemble destaquen el del Festival Internacional Cervantino (Mèxic), el Festival de Saintes (França), el Resonanzen de Viena i el Festival Monteverdi (Itàlia), entre molts altres. Des de la seva fundació l’any 2005, la formació té l’objectiu de contribuir a la labor de recuperació del repertori musical hispànic. Amb aquesta mateixa voluntat de difondre el patrimoni musical van crear el seu propi segell discogràfic Lauda, amb el qual editen enregistraments d’alt interès musical i musicològic des d’una posició independent.
Lauda basa la seva activitat en dos eixos principals: explorar la relació entre la música i la literatura del Segle d’Or i recuperar la producció dels més destacats compositors de la península del Renaixement i el Barroc, especialment a través de recreacions musicològiques que situen i contextualitzen una determinada obra o autor.
La qualitat i la solvència artística dels treballs discogràfics de La Grande Chapelle els ha valgut guardons nacionals i internacionals de reconegut prestigi en l’àmbit de la música antiga com els dos “Orphée d’Or” de l’Acadèmia del Disc Líric de París els anys 2007 i 2009, el “Label of the Year” dels Prelude Classical Music Awards d’Holanda el 2007, el “Choc Classica” o el “Critic’s Choice” de Gramophone.
El 2010 van rebre el I Premi FestClàssica de l’Associació Espanyola de Festivals de Música Clàssica per la seva contribució a la interpretació i recuperació de música inèdita espanyola.

Albert Recasens
Després dels seus estudis musicals a Tarragona, Barcelona, Bruges i Gant, va cursar la carrera de musicologia a la Universitat Catòlica de Lovaina, on es va doctorar amb una tesi sobre la música escènica madrilenya del segle XVIII. Des dels inicis de la seva carrera combina la pràctica musical, la gestió i la investigació musicològica, convençut que és necessari un esforç interdisciplinari i un compromís ferm per divulgar el patrimoni musical oblidat. El 2005 va iniciar un ambiciós projecte de recuperació del patrimoni musical espanyol amb la fundació de La Grande Chapelle i el segell discogràfic Lauda. Des de llavors ha donat a conèixer obres inèdites dels grans mestres dels segles XVI a XVIII (A. Lobo, P. Ruimonte, J.P. Pujol, C. Patiño, J. Hidalgo, C. Galán, S. Durón, J. García de Salazar, F. Valls, J. de Nebra, A. Rodríguez de Hita, F.J. García Fajer, J. Lidón, etc.), les quals constitueixen estrenes o primeres gravacions mundials. El 2007 va assumir la direcció artística de La Grande Chapelle. D’aleshores ençà ha dirigit nombrosos concerts tant de polifonia com de música barroca. Considera una veritable missió l’edició discogràfica, que recull els resultats de les investigacions portades a terme per les restitucions musicals de La Grande Chapelle. Des del setembre de 2019 és investigador de Creativitat i herència cultural a l’Institut Cultura i Societat (ICS) de la Universitat de Navarra.