ATENCIÓ!
CONCERT AJORNAT. PROPERAMENT ANUNCIAREM LA NOVA DATA!
Les entrades per als espectacles ajornats seran igualment vàlides per a la nova data programada. Tot i així, les persones que vulguin podran anar a taquilla a bescanviar l’entrada per una d’actualitzada amb la nova data.
Tot i així, es podran retornar els diners de les entrades en els mateixos termes dels espectacles suspesos.
Gran Missa en Do menor de Mozart
Ulrike Haller, soprano
Marta Mathéu, soprano
Joan Francesc Folqué, tenor
Carles Pachón, baix
Cor Lieder Càmera
Orquestra Simfònica Camera Musicae
Salvador Mas, director
Un pilar indiscutible
Mozart és el màxim representant de la música de la segona meitat del segle XVIII. Un geni sense igual que va deixar importantíssimes aportacions en tots els gèneres musicals per als què va composar.
La Simfonia núm. 36 y la Missa en Do menor són dues obres molt diferents que comparteixen alguns trets: composades en el mateix període (1782-3 la missa i 1783 la simfonia); les dues estan en Do (per a la simfonia utilitza el mode major i per a la missa el mode menor i amb estructures clarament influenciades per les modes del moment.
Mozart va escriure els quatre moviments de la simfonia en un temps record. Viatjant amb la seva esposa, des de Viena a Salzburg, van aturar-se a la ciutat de Linz per descansar i va ser convidat a participar en un concert. No portava cap obra seva i es va posar a composar. L’estrena va ser als quatre dies.
La Gran Missa, no obstant, és una obra inacabada. No va finalitzar l’orquestració d’alguns passatges del Credo i no va escriure un Agnus Dei, però està considerada una de les seves obres sacres més importants. La influència de Bach i Händel es barregen amb la seva irrepetible personalitat, en una obra que adopta les característiques de la Missa solemnis o napolitana que, influenciada per l’òpera, separa les parts de la missa ordinària en números diferents i introdueix àries virtuosístiques.
REPERTORI
- A. MOZART: Simfonia núm. 36, KV 425 ‘Linz’
- W. A. MOZART: Gran Missa, en Do menor, KV 42
Més informació:
Orquestra Simfònica Camera Musicae
L’Orquestra Simfònica Camera Musicae (OCM), fundada l’any 2006, ha gaudit d’una gran rebuda per part del públic atesa la seva tasca de divulgació de la música clàssica entre sectors molt diversos, fent especial atenció al públic melòman i jove. Ha actuat en sales com l’Auditorio Nacional de Madrid, L’Auditori de Barcelona, el Palau de la Música Catalana i el Teatre Tarragona, entre d’altres. En aquests dos últims equipaments, l’Orquestra desplega les seves temporades estables de concerts de producció pròpia. Des del seus inicis, Tomàs Grau n’és el director titular i artístic, i des de la temporada 2017-2018 el mestre Salvador Mas inicia el rol de principal director convidat que abans van exercir Jordi Mora i José Rafael Pascual-Vilaplana. L’OCM va iniciar el seu projecte de residència a l’Auditori del Tívoli del Vendrell durant la temporada 2009-2010, vigent en l’actualitat. L’Orquestra Simfònica Camera Musicae ha col·laborat amb directors com Antoni Ros Marbà, Edmon Colomer, Salvador Brotons, John Rutter, Massimo Spadano, Diego Martin-Etxebarria, Josep Vila i Casañas, Xavier Puig, Manel Valdivieso i Virginia Martínez; i solistes com Stephen Kovacevich, Sabine Meyer, Patricia Kopatchinskaja, Alice Sara Ott, Sayaka Shoji, Albrecht Mayer, Avi Avital, Alexandra Soumm, Ainhoa Arteta, Asier Polo, Claudi Arimany, Judith Jáuregui, Massimo Spadano o Rafael Aguirre, entre d’altres. Tot i realitzar la seva activitat principalment a Catalunya, l’OCM també actua de manera periòdica arreu de l’estat espanyol i ha realitzat una gira de concerts per diferents ciutats d’Alemanya, Txèquia i Suïssa. Ha enregistrat els discs Alba Eterna, Tempesta esvaïda, De Catalunya al món, Un conte de Nadal i Mediterráneo.